fredag 23 november 2012

Bergsbestigning

Till slut blev det vandring som trotts bristen på vettiga skor. Det hela började med att vi körde på den läskigaste väg jag åkt på.  Slingrig med branta sidor och inte särskilt välunderhållen .  Väl uppe på 2000 m höjd övergav vi bilen och fortsatte uppåt till fots. 


Ganska snart fick jag se mitt första exempel på coolare djurliv här i spanien. Ett gäng bergsgetter. Inte dessa dock, kamera har jag fortfarande inte. 

Jag älskar verkligen naturen här i sierra nevada. Den är så häftig hela tiden. Igår döljdes den dock av moln från och till, det var också häftigt på ett annat sätt, Vi var ju faktiskt inne i molnet och när vi klättrade ut på ovansidan av det hade man en smått orealistisk utsikt av ovansidan av molnen. Till slut, efter att ha promenerat genom en och en halv dm snö den sista vägen, var vi uppe på toppen. Riktigt tufft och nu har jag varit klart högre upp än Kebenekaise.

Imorgon bär det av till Cordoba på helgens äventyr tillsammans med Lisa och en kompis till henne. 

Vi hörs på söndag.

/Thomas

1 kommentar:

Frida sa...

Hörru! Nu är det dags för en ny uppdatering!