onsdag 8 oktober 2008

Nattugglan

Den lika fantastiska som urbotakorkade tävlingen, nattuglan går just nu av stappeln i NV3b på grund av datortillgångsproblem (och en gnutta sunt förnuft) har jag valt att inte delta, men det hindrar mig inte från att tycka att det är riktigt kul att följa tävlingen på lite avstånd.
Nattugglan är ganska enkel i sin uppbyggnad, man ska vara vaken längst. De 10 tappra kämparna har i skrivande stund varit vakna i 39h och det märks på många av dem. I förra omgången av tävlingen korades vinnaren under andranatten men tipset i år är att det kommer att krävas lite till för att vinna. Än är alla deltagare kvar. Alla vill behålla sitt hår i nuvarande form och färg.
Ludvig vissar flest tecken på mental svaghet därför gissar jag att han eller Lasse som inte vissar omvärlden några tecken alls kommer att åka ut först. Efter dem blir det hårdare men rapporterna om Walters pigga och glada humör får mig att undvika honom här iställert tro jag att det blir martin och adam som kommer att vika ner sig efter de 2 tidigare nämnda. Efter det så kommer allt stirrande på datorskärmen att knäcka Arvid. Topp fem består altså enligt mig av Borg, Ari, Gustav, Ernst och Walter. I den holmågången tror jag på Gustav vars chanser ökade dramatiskt då Viktor ställde in deras tänkta krogbesök. Fjolårsvinnaren Borg blir tvåa men inte långt före Ari. Dety är min förutspåellse

Inga kommentarer: