fredag 31 oktober 2008

Förrviring

Jag misstänker starkt att jag är den mest förvirrade personen jag känner och idag har varit en extra förrvirrad dag.

Denna dag har varit en slappdag då jag mestadels legat i min säng med min ds. När jag har gått därifrån har det varit med mindre framgång. Jag hade lånat The comitments av Danne eftersom vi sett början av filmen på musiken ville jag se slutet. När jag kommit fram till slutet så skulle jag lägga tillbaka skivan i sitt fodral så var fodralet som uppslukat av jorden. Jag har ännu inte efter flera timmar (varavminst en kvart är aktivt letande) hittat det.

Den andra förrvirrade stunden var när jag skulle stå för dagens middag. Jag lagade tacogratäng. När vi sedan åt min skapelse frågade mamma:
-Hade du i en buljongtärning?
-Nej det glömde jag, svarade jag.
När jag sedan tänker efter inser jag att jag har glömt alla kryddor inklusive saltet i riset. Mer förrvirring får man leta efter.

På den positiva sidan av livet tränade jag igår och det gick bra: Yippee!! Nu blir det full sattsning mot skidsesongen, först ska bara rodhen natt och vinterrejset avklaras.

Förrvirrade men taggade lyckönskningar till nästa gång
/Thomas

Inga kommentarer: