fredag 5 mars 2010

The end of an era

Min skidkarriär är inne på slutspurten, kvar finns bara 2 framträdanden åsloppet imorgon och JSMs dubbeljakt nästa lördag.

Efter som jag har en hel vecka till på mig att ha separations ångest för JSM så ska det här inlägget ägnas åt mitt sista framträdande på upplänsk mark.

Skidorna är vallade för 10 km klassiskt självplågeri i Månkarbo. Det är lite sorgligt att tänka att jag nästa vinter inte kommer åka runt uppland på varenda tävling. Inte kommer sitta hemma och vänta på klartecken för att det är tillräckligt varmt för att köra eller att det finns tillräckligt med snö. Inte springa runt som en vettvilling för att hinna heja på mina små vänner på så många ställen som möjligt. Inte stå på startlinjen och tänka att idag kommer jag nog vara lite närmare Hampus än förra veckan.

Men men tiderna förändras och i linköping lär det inte bli många skidtävlingar körda. Förhoppningsvis får man chanser att åka lite skidor i alla fall och kanske kan man komma hem och fylla upp ett stafettlag någon gång.

Imorgon ska bli kul. jag ska göra det bästa av den tid jag har kvar som tävlings skidåkare.

/Thomas fylld av blandade känslor

Inga kommentarer: