söndag 7 mars 2010

Veckans låt: He's a singer med Dear Martin

Den här veckan blir det ingen krystad koppling mellan vad jag upplevt i veckan och låten jag har valt, bara en bra låt som jag lyssnat på som jag inte tror att folk känner till, lite som jag tänkte från början när jag skapade den här serien.

Den här låten upptäckte jag i onsdags då jag åkte hem från träningen. På radion var det P3 labb som gällde, vanligen är det ett program som spelar kvalificerad skitmusik men den här gången var jag glad att jag inte hade nog koll på pick-upens bilradio för att byta station. Det dök nämligen upp en riktig pärla i He's a singer med en kille som kallar sig Dear Martin. Det börjar med en trolskt elektroniskt vindspelslikannde intro och följs sedan av en syntbalad. Den får mig att känna att den skulle kunna fortsätta hur länge som hellst utan att bli tråkig. Tims not relevant.

Spotify

/Thomas

Inga kommentarer: