onsdag 10 mars 2010

Slutspurten

Idag hoppar jag över att träna på grund av ett muskelfäste som ömmar efter gårdagens klappjakt på Ida i vår sprintstafett vi körde på träningen. Det är lite synd för idag skulle varit sista chansen att nöta på den klassiska tekniken innan "el grande finale", lördagens JSM dubbeljakt.

Det kommer gå så sjukt dåligt på lördag, om jag ser någon efter den första km är det en framgång. Sådan tur då att jag inte alls har några resultatmål för loppet. Jag ska ta mig runt så snabbt jag kan och alla scenarier där jag kommer i mål är godkända. Förmodligen är det till och med mest passande om jag kommer sist. Det är ju där jag har ägnat den största delen an min skidkarriär.

Nu är det dax att valla mina klassiska skidor inför den stora drabbningen innan jag ska laga mat och bege mig till stan för att träffa Bex en gång till innan hon återvänder till Varberg.

/Thomas

Inga kommentarer: