måndag 29 mars 2010

Spring cup

Ibland är 9h bilresa, ett folk som låter som om de har en het potatis i munnen och en åker full av lervälling bara mycket små störningsmoment. Helgens Danmarks äventyr var ett sådant tillfälle.
Det är svårt att beskriva känslan av årets första barmark för en icke orienterare. Det är precis som första gången för säsongen på skidor (eller bräda antar jag) man känner att nu, nu j****r är det dax, jag kunde inte låta bli att springa runt och le i den danska natten trotts en nyss avklarad 9h tur med minibuss. Och ännu bättre vart det i dagsljus. Det hade nog kunnat gå hur dåligt som helst och jag hade fortfarande varit nöjd. Nu orienterade jag bra med mina mått mätt och det gick bara snabbare ju längre helgen led.

Nu längtar jag bara till att på fredag sätta mig i nästa bil/minibuss och fara ner mot Silva junior cup i Karlskrona. Det blir dunder som en viss, numera Karlskrona stationerad, Ludvig Rostvik skulle ha sagt.

/Thomas

Inga kommentarer: