torsdag 1 april 2010

Veckans låt: Welcome to the black parade med My Chemical Romace


Nu har jag dammat av en låt som jag blev sjukt förtjust i redan första gången jag hörde den. Jag vill minnas att jag sökte med ljus och lykta för att komma på ett sätt att få lyssna mer på den. Jag tror till och med att jag funderade på att köpa en skiva där den fans med, det har inte hänt varken förr eller senare.

Det jag tror var det som fångade mig var att den känns storslagen på något vis den börjar lugnt och bygger sedan upp takten med marchtrummäxer sig allt starkare. Samtidigt har jag alltid gillat när texten berättar en historia vilket är fallet. Mycket av min vilja att höra låten flera gånger kom nog av att jag inte var något vidare på engelska så att jag inte riktigt förstod texten.

Låten är troligen inte särskilt okänd men det rör sig i alla fall om Welkome to the black parade Med My Chemical Romance.

Spotify


Nästa gång jag skriver har jag varit i blekinge för säsongens första Silva Junior Cup. Det blir grymt!!

/Thomas

Inga kommentarer: