onsdag 7 april 2010

Vårkänslor

Nu är jag hemma igen efter ännu en underbar helg på barmark, även om resultaten inte var med mig var det grymt kul.

Hemma i Uppsala känner man också att våren är i antågande trotts att det fortfarande finns gått om snö kvar på sina håll. När luften fylls av fågelkvitter och gatorna fylls av vackra flickor då vet man att det är vår.

Men så är det ju så att en flicka är lite vackrare än alla de andra i mina ögon, det har jag visserligen levt med ganska länge men när vårkänslorna sätter in känns det lite extra mycket. Jag tänker varje dag att jag borde göra något av mina känslor men känner jag mig själv rätt blir det nog inget. Jag är helt enkelt rädd, rädd att hon ska tycka att jag är dum i huvudet och inte vilja se mig mer förstås men också rädd för om det inte skulle bli så bra som jag tänker mig om hon mot förmodan känner som jag. Jag önskar starkt att mitt goda självförtroende från resten av min tillvaro kunde spilla över lite i det här området med men när det handlar om kärlek är jag verkligen ute på djupt vatten och önskar att någon kunde kasta ut en livboj.

/en osäker Thomas

1 kommentar:

Niklas sa...

Du får jättegärna prata med mig om detta om du vill! jag kan inte lova att jag inte kommer driva lite med dig men jag hjälper faktiskt gärna till. du kan kan faktiskt alltid prata med mig om sånt!