tisdag 13 april 2010

Operation ELIN

Senaste tävlingshelgen i blekinge insåg jag hur långt kvar det var tills det går lika fort i skogen för mig som för de bästa. Efter att min vana trogen ha klagat till alla som var i närheten kom någon äntligen med ett konstruktivt förslag. Det inspirerade till ett nytt projekt som jag tänkte börja realisera ikväll, på säsongens första vanliga träning. Influerad av astronomers sätt att namnge saker har jag döpt projektet till Elitmässig Löpning I Naturen förkortat ELIN efter Elin Sjölander som gav mig idén. Projektets mål är som sagt att få upp min fart i skogen och projektet är att testa om Elins modell med att man börjar med att alltid ge järnet när man ska ut på en stig för att sedan resten av orienteringen ska följa med av sig själv. Projektet är 2-årigt med en utvärdering halvägs och slut ungefär när säsongen 2012 börjar. Då har jag förhoppningsvis fått upp farten permanent.

/Thomas med stora visioner

Inga kommentarer: