onsdag 9 september 2009

Medel och stafett-SM

Imorgon bär det av ner till Småland och Svenskt mästerskap i medeldistans orientering och orienteringsstafett. Den riktiga aktionen börjar först på fredag med kval till lördagens medel-final. Mina chanser där kan med lite god vilja anses som ringa. Utan de senaste veckornas fina orientering hade jag nog räknats som helt chanslös. Trotts det är jag helt övertygad om att jag ska till final. Jag kan inte hjälpa det, det är alltid så med mig. Jag försöker resonera mig själv till att inse hur små mina chanser är men så fort jag inte är vaksam dyker de positiva (men ganska svaga) argumenten upp och tar obefogat stor plats. Så här kan den inre argumentationen gå

Realisten Thomas: "Bäst att inte hoppas på för mycket jag är ju bland de sämsta på rankingen."
Den hopplösa optimisten: "Jag slog ju Simon förra helgen, han var i final ifjol."
"Men kom ihåg att Simon satt och surade över att det gått så dåligt efteråt."
"Men jag kan ju springa 2 minuter snabbare än jag gjorde då."
"Men det har jag aldrig gjort."

Och så fortsätter det i all evighet, men av någon anledning tycks det alltid vara den optimistiska sidan av mig som har övertaget.

Jag antar att ni NV3b:are hade mer rätt än ni visste när ni utsåg mig till Klassens optimist.

Oj nu drev jag iväg. Så går det när man inte har en riktig plan med inlägget. jag skulle ju skriva om stafetten också. I stafetten är jag uttagen att springa i H21 laget efter att både h21 laget och mitt tilltänkta H20 lag har blivit ofullständiga efter avhopp. Så nu får jag inte springa min älskade första sträcka utan får rikta in mig på en andra sträcka mot den sämste (det brukar vara så når mittsträckan är betydligt kortare) i varje lag. det ska bli kul men jag hade verkligen sett framemot att se om jag kunde förbättra fjolårets 40:e plats på startsträckan. Jag antar att jag får göra det nästa år istället. Då ska brorsan vara med på medel också (hoppas jag) och kanske kan vi lura med Pontus med så har vi en reserv ifall någon blir sjuk.

Ja nu vart det ett rörigt och ganska tråkigt inlägg. Men men. önska mig lycka till allihopa så fortsätter min hyllade Nostalgitrip när jag är hemma igen.

/En laddad Thomas

Inga kommentarer: