måndag 14 september 2009

SM-raport

Det här blir så tråkigt som det låter bara jag som berättar om min SM helg i östra Småland.

För att minska trisstessen tar jag bara de viktigaste hållpunkterna.

Torsdag morgon: Avfärd från Uppsala
lunchtid: Vi äter medhavd mat vid Göta kanal när ett äldre par kommer fram och hälsar på Annica och Gunilla. Efter att ha pratat i minst 10 min lämnar de. "Vilka var det?" undrar Gunilla. Jag antar att det är lätt hänt att fler mins en än man själv mins när man vunnit både VM och världscup.
Eftermiddag: Vi anländer till SOK Viljans klubbstugaför ett träningspass. Jag kollar noga in skogen och inte riktigt lika noga på kartan så jag springer riktigt dåligt. Ganska trevlig terräng dock.
Kväll: Vi når våra 12 kvadratmetersstugor vid östersjöns strand.

Fredag förmiddag: Anländer till förstart och taggar med Olle från Linné. (går också paralell klass till våra IT-injengörer)
11:49: Känner mig lungn och harmonisk från start. Till 3:an hade jag dock ingen plan och kom till 4:an och Niklas istället. Men även utan denna enda bom hade det inte räckt till final för mig. Jag är trotts allt nöjd med loppet.
Kväll: Äter äppelpaj lagad i micro i brist på ugn.

Lördag morgon: Tar ett morgondopp. Inte iskallt men bra nära.
Dag: Följer SM på TC. Gunilla lyckas bäst och blir 6:a.
Köper ny kompass efter att ha slagit sönder min gamla i kvalet. dyrt.

Söndag morgon: Diskuterar vägvall till stafetten. Vinner den debatten.
Förmiddag: Ville varvar knappt 8 min efter. jag blir nervös. Han skulle ju vara 25 min efter.
Lite senare: Dricker vid en vätskekontroll. har bommat alla 3 kontroller så här långt i loppet. Illa Illa.
Kväll: Kommer hem och orkar inte skriva då.

Jag vet att dessa inlägg skulle bli mycket bättre om de skrevs på plats så till nästa år ska jag ha en bärbar dator att skriva dem på, nästa vecka drar jag dock iväg utan igen.

/Thomas

Inga kommentarer: