söndag 17 januari 2010

Livet är ett helvete, jag önskar att jag vore död (Robert namngav inlägget)

Idag var ännu en misslyckad dag i tävlingsspåren, det var till och med värre än igår. Idag kom jag nämligen inte ens i mål.

Jag startade loppet i ett tempo som jag snart insåg skulle bli svårt att hålla i 15 km. Så jag tog det helt enkelt lite lugnare för att orka. Knappt han jag göra den shyssteringen förrens Magnus Björk hade åkt ikapp de 30 s som skilde oss från start. Jag gjorde ett fruktlöst försök att hänga på men klarade inte det. I kommande backar började mina lår protestera men jag tänkte på Gustav Nillson (OS-silver medaljör på tempoloppet i cykel senast) och kämpade vidare. Efter bannans brantaste utförslöpa reste jag mig upp och började skata. Det tog mig bara 2 skär att inse att något var fel. Jag försökte ett 50 tal meter till i förhoppning att det bara var min hjärna som spökade men jag hade verkligen ont i ryggen, till råga på allt i den sidan som brukar vara den bättre. Jag tog mitt förnuft till fånga och bröt loppet men inte ens att åka tillbaka till mål var lätt.

Hela incidenten har fått mig att besluta att ta det väldigt lugnt nästa vecka. Så nu (till skillnad från i fredags) efterlyser jag saker att göra den kommande veckans kvällar så att jag inte ska bli heltokig av att inte träna.

Hör gärna av er om något är på gång.

/en mycket frustrerad Thomas

Inga kommentarer: