lördag 16 januari 2010

Veckans låt: The Show med Lenka

Att idrotta är det bästa jag vet. Ibland är det till stor glädje men dagar som denna känns den kärleken som min största förbannelse.

Jag passar helt enkelt inte alls som idrottare, dels vet de flesta som läser denna blogg att jag är snudd på helt talanglös och dessutom kan jag inte hantera motgångar på ett konstruktivt sätt. När jag kombinerar fysik trötthet med stor besvikelse drabbas jag av humörsvängningar.
Idag till exempel gick det inte bra alls, det förvånade mig inte alls eftersom det var helt platt och klassiskt. Det vill säga stakning inte min favorit disciplin. Trotts det tog jag av någon anledning väldigt hårt att vara nästan 10 minuter efter på en mil och slagen av rodhen grabbarna. När jag kom hem gick jag och sov en timme. Klockan 5 väktes jag av Frida för att jag skulle laga mat. Jag gick ner till köket och skrattade åt mammas historier om hennes samtal med en av gubbarna på snöskottningen, 5 minuter senare satt jag på golvet och grät för att vi inte hade någon bacon hemma.
Så vad ska man göra om man är olyckligt kär i idrott och inte kan hantera det? Jag vet inte men jag kan inte tänka mig att vända idrotten ryggen. Men vissa dagar vill man bara glöma. De dagarna (idag) håller jag med en australiensisk singer-songwriter vid namn Lenka sjunger i refrängen till sin låt The Show "I have to let it go and just enjoy the show"

Lyssna som vanligt på spotify eller youtube.


/Thomas

3 kommentarer:

Terese sa...

Du kan ju inte påstå att du är talanglös inom idrott! :O
Det viktiga är inte vilka resultat man presterar utan att man har rolig. ^^,

Niklas sa...

Word!

Thomas sa...

Att ha kul är jag faktikt ganska bra på...