lördag 30 januari 2010

Veckans låt: Lollipop med Mika

Kärlek är ett komplicerat fenomen, egentligen styrs det väll som allt annat med kemikalier i hjärnan men det är en klen tröst att veta det när man inte kan påverka det ändå. Själv har jag aldrig haft en riktig närkamp med denna mänsklighetens största gåva och förbannelse, jag tittar mest på andras kärlek utifrån eller gömmer min egen långt långt inne av rädsla att allt ska bli fel.

I låten Lollipop sjunger Mika om att "love gona get you down" och just denna vecka har mina tankar kretsat runt en kompis som verkligen fått sig en rejäl dos otäckheter från kärleken och verkligen har varit Nere. För att inte lämna ut någon så nämner jag inga namn men en (den enda?) trogen läsare borde veta vad det handlar om.

Istället passar jag på att tipsa om just Lollipop med Mika. En grym poplåt där Mika får hjälp av en namnlös flicka som troligen hade en rejäl tandglugg vid inspelningstillfället.

Lyssna på spotify eller youtube.


/Thomas

1 kommentar:

Terese sa...

Perfekt låt. Kan inte låta bli att hoppa runt och sjunga med. Man blir glad när man hör den. ^^