tisdag 17 augusti 2010

Linköping

Så, nu är jag instalerad i Linköping, internett och allt. Dessutom har jag överlevt min första dag som Yi-nolla på LiU. Jag kör en uppdatering på vad som hänt. JAg tror faktiskt att det kan vara interesant idag.

Igår reste vi ner till Linköping, Frida körde den största delen av vägen. I Linköping började vi med att besöka Ikea där vi åt och inhandlade en papperskorg.
Efter lunchpausen åkte vi till Ryd där jag, efter att ha haft problem med att lokalisera Studentbostäder i Linköpings kontor, hämtade ut mina lägenhetsnycklar. Frame vid korridoren gjorde jag bort mig en annig genom att försöka ta mig in i korridoren med hjälp av nyckeln istället för med hjälp av kodbirckan. Det hela löste sig i alla fall när mina snälla korridorsgrannar Peter och Viktor kom ut och hjälpte mig. Sen tog jag tillfället med en tillgänglig bil till att storhandla på ICA maxi. Efter att ha sagt farväl till Frida och Mamma lagade jag mat och hängde med mina korridorskamrater till vilka Emil och Albert anslutit sig samt hjälpte Niklas att flytta sina grejer tvärs över gården till vår korridor. Jag är ledsen att jag bara kastar en massa namn på er men fortsätter ni följa bloggen lovar jag att reda upp i det hela sen.

Idag var det första dagen i resten av mitt liv, när jag promenerade mot Ryds motionscentrum där Y-nollningen startade med lite lekar. Därifrån tågade vi sjungandes
Tekniskfysik och elektroteknik är bra, är bäst
gycklar, sjunger, dricke mest på fest, är bäst
osv
I ledet bekantade jag mig med Sofia som hade ett o-ringen märke insydd i sin ryggsäck. Sen pratade jag med Staffan som hade "Niklas örhängen" alias töjar (dock betydligt mindre än Niklas) och på det strömade folk i rask takt in i samtalet. Mest för min egen skull så var namnen på dessa Tobias, Siri, Frida och några till som jag tappat namnen på vid det här laget. Utanför folkets park bekantade jag mig också med Malin som skulle komma att hamna i min klass. Hon var lite som en Hanna på sitt allra intensivaste humör. På folkets park var det invigning som gällde. Därefter var bar det av till universitetet för upprop och Introduktionslektion, model crazy. Under den här tiden han jag förutom Malin snacka en hel del med Linus. Därefter berättade YKK aka kulturföreningen om sin långa och påhittade historia, samt om sin forskning som av någon anledning mest verkade handla om alkohol. Sen var det ytterligare ett pass med lekar och en mycket efterlängtad bagutte, innnan vi slutligen begav oss hem. 20:20 kom jag hem.

Det var allt för den här gången. Ska försöka dela med mig av det som händer imorgon med förhoppningsviss blir det även lite träning.

/Thomas

Inga kommentarer: