söndag 15 augusti 2010

Veckans låt: Don't stop belivin' med Journey

Nu är det väldigt nära. Inte ens 11h återstår innan jag lämnar Rosta och Uppsala för att byta hemort till Linköping. Ibland tvivlar jag på att jag gjort rätt val. Dock gör jag det inte så långa stunder, för är det något jag lärt mig på senare år är det att tro, både på mig själv och min omgivning. För några veckor sedan, på o-ringen, kändes det som min största förbannelse men en dag som denna är det en gåva från eventuella gudar som läser detta.
En sak som jag tror att jag kommer klara är att hålla kontakten med folk här hemma. För det har jag 2 strategier jag har satt upp, Och de tror jag på.

Strategi 1 är ett försök att maximera utnyttjandet av facebook. Jag planerar att gå igenom min vännlista i bokstavsordning och varje dag skriva något i någons logg. Samtidigt tänker jag passa på att rensa bort de namn som jag inte känner att jag har något att säga till. På det här viset hoppas jag att folk jag inte har så väldigt nära kontakt med inte glömmer mig.

Strategi 2 blir nog den som blir svårast att klara av men jag planerar i alla fall att utmana min "telefonskräck" genom att varje vecka ringa någon bara för att prata. Denna strategi rör familj, en del släkt och mina närmsta vänner och jag tror att den kommer vara effektiv.

Så sluta aldrig tro. Och lyssna på vad jag vill påstå är världens bästa låt någonsin. Don't stop belivin' med Journey.

Spotify


/Thomas på väg, inte med midnatts tåget men ändå.

Inga kommentarer: