fredag 6 augusti 2010

Flytta

Nu på sistone har flytten till Linköping närmat sig med storm steg och vid det här laget börjar det kännas lite jobbigt, trotts att jag idag fixat hemförsäkring, addressändring och studiemedel.
Det jobbiga ligger inte i att klara sig själv, tvätta, diska och laga mat utan i de människor jag lämnar kvar här. Jag har redan sagt hejdå till Adrian, Niklas och (visserligen utan att tänka på att det var sista gången på länge) Torun. Och fler avsked väntar. Den 14:e blir det avskedsmiddag med de av mina närmaste vänner som har möjlighet att närvara, hittills har de avsked jag gjort varit relativt odramatiska men jag är rädd att jag på lördag kommer att göra något dumt som att hålla ett alldeles för fånigt tal eller komponera en sentimental (och dålig) avskeds sång eller något annat dumt.

Hoppas att de vänner jag har här inte säger upp kontakten efter det.

/Thomas

Inga kommentarer: