fredag 14 maj 2010

20 viktiga sekunder

Igår var det mitt sista sprint-SM som junior. Och jag fick avsluta med flaggan i alla fall en bit upp på flaggstången.
Loppet genomförde jag utefter bästa förmåga men när jag kom i mål var jag övertygad att det skulle saknas uppemot minuten till final då löpare bakifrån sprungit ikapp mig. Så vart det dock inte utan istället var det 20s som skilde mig från en final plats, inte dåligt med tanke på att jag ägnat den rena löpningen max 2 pass i veckan på sistone. Nu är inte 20s jätte nära i sprint så det är inget jag grämer mig över men det hade varit coolt att får springa i en SM final. Men det kommer fler chanser till det och om jag får som jag vill kommer det handa redan nästa besök i Karlstad.

Imorgon händer dock något som jag (förhoppningsvis) aldrig får chansen att göra igen. Jag ska gå på Sofias bröllop det ska bli jätte kul.

/Thomas

Inga kommentarer: