fredag 21 maj 2010

Veckans låt: Bite the bullet med Little majorette


Den här veckan har hitintills mest bestått av jobb och arrangerande. Jag har jobbat alla dagar, måndag och tisdag kväll gick åt till Sprint-DM, under onsdagkvällen var det huvudfunktionärsmöte (jag är parkerings chef) för u-ringen på Ärentuna IP och efter jobbet igår höll jag främst på med att få ihop folk till grillning med tillgängliga delar av underbaraste NV3b.

Därför passar det ju bra att den låten jag blir allra gladast av att höra på radio just nu innehåller textraden "as part of their machine". Det är en underbar låt där det mest framträdande instrumentet värkar vara en trasig orgel och ett envist kämpande slagverk. Artisten är för mig helt okänd men kallar sig Little Majorette vilket i sig är kul eftersom major betyder stor och jag hoppas att alla vet vad little betyder, om min magkänsla är rätt så betyder även ändelsen -ette liten.
Av den korta låtlistan på spotify och bristen av en artikel på wikipedia tycks Little majorette vara ganska ny/nya på musikscenen över huvudtaget men med tanke på att slagsmålsklubben gett sig på att mixa en låt tyder i alla fall på att hon/de är svenska.
Låten heter för övrigt som en annan riktigt bra inte allt för gammal låt: Bite the bullet. En sökning på youtube visar att namnet är långt ifrån unik men vem bryr sig Lyssna och njut.

Spotify


/Thomas

Inga kommentarer: