måndag 10 maj 2010

En vecka med episk potential

Den kommande veckan har alla förutsättningar att bli en vecka att minnas. Två viktiga händelser kommer att utspela sig, först är det dax för Sprint-SM där jag åter har chansen att ta mig till SM-final men för ovanlighetens skull är inte orienteringen veckans viktigaste mål. I stället är det min älskade storasyster Sofia giftermål som är allra viktigast. Hennes val är Daniel Johansson, IT-civilingenjör från Stockholm som liksom Sofia pluggat i Linköping.

Medan bröllopet kommer bli minnesvärt "no matter what" hänger sprintens minnesvärde i väldigt stor mån på om jag lyckas ta mig till final eller ej. Och i ärlighetens namn känns det inte helt troligt. Men jag ger aldrig upp på förhand, med en klurig banna och om jag pucshar mig själv tills det sprutar mjölksyra ur öronen så kan jag blixtra till och ta mig till final. Jag är helt övertygad.

/Thomas

Inga kommentarer: