onsdag 26 maj 2010

Are you as psyched as I am?

Som det framkommit tidigare i den här bloggen är jag ganska förtjust i manga och anime, japanska tecknade serier och film i samma stil. En sak som är kul med animen (filmen) One piece är att den byter intro och outro ganska ofta. Outrot byts väldigt ofta typ var 20:e avsnitt (20 minuter långa, finns 452 just nu) medan introt kanske håller i en 50 avsnitt innan det körs på porten.

Det senaste introt är jag speciellt förtjust i. Det börjar med att Luffy (huvudpersonen) har en monolog (på japanska men för begriplighetens skull kör jag på engelska)

Have you heard about the awsome treasure at the end of this sea?
The guy who claims it will be the pirat king.
Are you as psyched as I am?

Och så känner jag också ibland till exempel inför helgen i ö-vik och det kommande medel SM i Ume, jag skulle kunna uttrycka så här:

Have you heard about the awsome terain at the north of this contry?
The guy who masters it will be the SM-champ.
Are you as psyched as I am?

Ha en trevlig kväll

/Thomas

Inga kommentarer: