lördag 8 maj 2010

Inga snår för mig

Idag gick det bra, riktigt bra tyckte jag ända tills jag fick nys om att Joakim Svensk sprungit 7 minuter snabbare på vår 4,4 km långa bana.

Den där Svensk är jätteduktig, säger då någon. Varför är han jätteduktig när jag inte är det? undrar jag. Väl hemma kastar jag mig över winsplits för att försöka lösa frågan. Det tycks som att de kontroller där det gick helt fläckfritt och det var god sikt var jag mycket nära den snabbspringande dalmasen. Men så fort det blev minsta lilla strul, även sådant som jag aldrig skulle kallat en bom så rinner tiden iväg. Dessutom tappar jag direkt tid om det blir tätare så att jag inte ser så långt. det känns som att det är problemet i lika hög grad som att jag är dålig på att ta mig fram där. Så inga snår för mig, tack.

/Thomas

1 kommentar:

Robert sa...

GRÖNOMRÅDES INTERVALLER!! eller med andra ord emolöpning :D