måndag 22 november 2010

NSM, del 2

Nu är NSM över och jag antar att jag är skyldig alla läsare att skriva ner vad som hände.
Lördags kvällens bankett var livlig på en episk nivå. Det fanns ingen chans att höra vad som hände på scenen och minst en person var utkastad innan efterrätten hade serverats. Samtidigt var det mycket trevligt och jag konverserade med mina bordsgrannar, lärare från Uppsala och systrarna Forsberg och en massa andra människor som promenerade förbi. Efter banketten var det eftersläpp och jag drabbades av ett för mig mycket ovanligt problem, en viss vilsare med en mycket känd storebror (om Viktor fortfarande inte förstår anspelningen så kan jag säga att du inte hade fått svårt att fabricera foton i lördags) klängde lite för mycket på mig för att det skulle vara kul. Jag ska inte påstå att hon är ointressant en krogkväll, ser bra ut och så, om det inte vore för att hon, som vanligt om man ska tro de jag pratat med, var stupfull och det är inte an situation man kan göra något bra av när man är nykter, jag flydde med hjälp av Albert men resten av kvällen var hon på mig så fort våra vägar korsades på dansgolvet, som tur var hade en betydligt nyktrare Lovisa Ljung uppfattat att jag inte var allt för förtjust i uppmärksamheten och hjälpte mig att fly min förföljare flera gånger. Tack till henne.
Annars var det en fantastisk festkväll med ett fantastiskt drag inne på NH. Niklas, min enda obeskrivna korridorskompis, var på raggningshumör och ville gärna ha med mig för att ens stunden splittra ett tvillingpar och andra för att bli av med en kompis som var ivägen. Källe klagade på att han var full och gick hem och somnade under TV bordet och alla var på ett strålande humör.

Sen kom söndagen med stafett i Ryd-Valla skogarna. Under banketten hade Niklas genomfört sin mest lyckade raggningskampanj och raggat upp en ersättare till skadade Källe. Det var ingen mindre än dubble NSM segraren Anders Skarholdt och vårt lag hade nu gått från episkt orutinerat till legendarisk obalanserat. Med en startstreckslöpare som orienterat kanske 10 gånger och en andrastreckslöpare med norska landslagsmeriter. Tyvärr kan man inte balansera upp ett lag på det sättet i orientering så efter att Niklas blivit varvad av andrasträckan fick jag gå ut på omstart. Men det var kul ändå och jag är imponerad av att Niklas vågade ställa upp. All heder till honom.

/Thomas

Inga kommentarer: