onsdag 10 november 2010

Sebastian Borg


Burken, Borg, Göte, kärt barn har måna namn men om du kallar honom Sebastian lär många få tänka till en gång extra för att förstå vem du menar. Mycket kan sägas om den här grabben men inte har man tråkigt i hans sällskap i alla fall. Om du inte hittar honom mitt i ett upptåg kan du i alla fall ge dig på att han har ett i bakfickan redo att förklaras för alla som vill lyssna.

Tillsammans med Vales oklanderliga redigering och manus ideer var det Burkens skådespelartalanger som låg bakom capzula azul:s makalösa framgångar under gymnasiet och han stod obesegrad genom båda nattuggletävlingarna.

Lite beroende på hur man ser det är Borg den i min kompisskara som är bäst eller kanske sämst på tjejer. Han har nämligen haft 4 flickvänner sen jag lärde känna honom. Inte illa för en nörd (han kommer inte hålla med mig om att han är nörd men det struntar jag i, att vara minst nördig i vårt gäng räcker inte för att undslippa titeln) på den tråkiga sidan så har ju även 4 förhållanden spruckit. Men det är lite så Burken fungerar i övrigt också. Det är full fart framåt som gäller och ibland håller det inte riktigt. Men det är lite det som är charmen man vet aldrig vad som händer nästa gång, när jag tänker på det så har han faktiskt stora likheter med de seriehjältar som är huvudpersoner i mina favorit mangor, Luffy i OnePiece och Natsu i Fairy Tail. Tänker inte alltid före de handlar, men istället kompenserar de med ett stort hjärta och en enorm envishet.

Och Borg, jag vet att du tvivlar under svaga (och kanske framför allt onycktra) tillfällen men du ska alltid veta att vi gillar dig, vad du än hittar på, det är inte ens särskilt svårt för under den sorglösa och omdömeslösa fasaden ser vi ett stort hjärta och en vän vi alltid kan lita på.

/Thomas som åter igen blir pinsamt sentimental

Inga kommentarer: