lördag 20 november 2010

NSM

Den här helgen är det NSM, nordiska student mästerskapen i orientering, som står på schemat i Linköping. Det betyder att det både ska tävlas och festas i dagarna 3.
Efter att ha hoppat över nattsprinten gjorde jag min NSM-debut på OL-puben, jag måste erkänna att det inte var världens drag men det var riktigt kul att träffa Linus Mood som hade hittat till Linköping för festiviteterna.
Idag har jag gjort min tävlingsdebutt i denna ärofyllda tävling genom en legendariskt dålig bom, inte den största någonsin men kanske den knäppaste, i klass med att aldrig komma fram till startpunkten. Tänk er det här senariot.
1 Missa att du passerar startpunkten.
2 Läs in dig på målet.
3 Ta fel stig från målet och hamna på motsatt sida av TC.

Efter att slutligen ha tagit mig till 1:an gick det helt OK resten.
Nu laddar jag som bäst för banketten och stafett där det episka OL2 lag 2, med en sammanlagd orienteringserfarenhet på 8 säsonger varav en inte orienterat innan han kom till linköping i höstas, är klart decimerade av att Källe har ett krånglande ben. Vi får se om vi kan ragga upp en ersättare.

¨Ha en bra kväll, det ska jag ha.

/Thomas

Inga kommentarer: