söndag 7 november 2010

Veckans låt: I don't feel like dancing med Scissors sisters

Den här helgen hade jag för första gången besök hemifrån. Det var mina systrar, Frida och Sofia, och Daniel, Sofias man, som tagit sig från Uppsala respektive Stockholm för att hälsa på sin kära bror. Vi gick en nostalgi promenad med Daniel och Sofia som har läst här på LiU förut, men framför allt gick helgen i heminredningens tecken. Efter att ha förfasats över hur jag bodde släpade mina kära systrar iväg mig till Tornby där vi besökte var enda affär som avlägset kunde ha med inredning att göra. Men det hela var inte alls bortkastad tid vi fick tag på ett kombinerat sängbord och byrå och en matta plus diverse andra små prylar. Efter ett tag, när jag kommit in i det, var det till och med kul.

Så nu sitter jag i vad som känns som ett helt nytt rum trotts att det bara är en möbel och en matta mer och det känns faktiskt som om någon bor här istället för att kännas som ett vandrarhems rum, vilket det gjorde innan. Till Jul hoppas jag dessutom kunna bättra på inredningen med gardiner. Dessutom har jag planerat ett pysselprojekt till jullovet som jag kommer behöva lite hjälp med men mer om det senare.

Veckans låt måste jag så klart tillägna mina underbara systrar så vad passar då bättre än Scissors Sisters med She's my man. Förmodligen mycket men jag har tyvärr inte bättre fantasi än så. Hoppas ni njuter av låten i alla fall.

Spotify


/Thomas

2 kommentarer:

Frida sa...

Hah! jag visste väl att det finns nån del djupt inne i dig som uppskattar att gå i affärer hela dagarna <3

Hanna sa...

Hahahaha, OJA! Bara man tvingar ut honom!! =D