lördag 15 augusti 2009

NV3b goes manga: Del 1

Ända sedan studenten i juni har jag gått och funderat på om jag inte borde ge var och en av mina underbara klasskompisar ett blogginlägg, de/ni har faktiskt förtjänat det efter att ha stått ut med mig i 2 till 3 år. Det som hållit mig tillbaka är att det käns som om det skulle kunna bli väldigt tradigt. I veckan kom jag dock på en ide: Varför inte kombinera min hyllning till min klass med min fascination för manga (japanska tecknade serier)?
Så sagt (eller snarare tänkt) och gjort satte jag ihop en lista där jag parade ihop alla mina Nv3b vänner med figurer ur mina favorit mangor (One pice, Naruto och Fairy tail). Den här iden kan bli hur dålig som helst men jag tänker ta mig i mål med den. (Trotts allt kommer ju folk nästan tvingas läsa min blogg ifall inlägget om dem skulle dyka upp)




På grund av att han snart lämnar Uppsala för betydligt nordligare breddgrader inleds denna mastodont serie med Arvid (förmodligen den ende av mina läsare som faktiskt kommer förstå vad denna serie handlar om) och hans likheter med Shikamaru Nara av Konoha från Naruto.

Shikamaru är den notoriska gnäll spiken och latmasken kan han komma undan med det ligger han helst på gräsmattan och tittar på molnen. han ställer sällan upp på något frivilligt. Dessa egenskaper delar han till större eller mindre del med Arvid. En annan egenskap de också delar är att Shikamaru och Arvid är killarna som båda alltid har tänkt minst ett par steg i förväg. Fördelar vägs mot nackdelar och en storskalig handlingsplan är alldrig långt borta. I bland kan det synas taskigt men när dessa grabbar gör något finns det alltid ett syfte bakom men om det kniper kommer Shikamaru till slut att ofra sig själv om det hjälper att lösa uppdragen coh det samma tror jag gäller Arvid. För trotts att han ibland gör allt för att dölja det syns det ibland mycket tydligt hur mycket Arvid gillar oss andra NV3b:are.

/Thomas

1 kommentar:

Arre sa...

Haha, klockrent gubben!
Shikamaru är faktist den karaktär jag relaterar mest till själv, så kul att du gjort samma koppling =)
Ha det bra i Uppsala eller vart du nu ska!! :)