onsdag 26 augusti 2009

Räddningen

Idag har varit en tråkig dag. Sedan i måndags har jag inte vågat springa eftersom jag har dragits med lätta smärtor i vänsterbenet under en vecka. Det ledde till att jag har åkt en hel del rullskidor de senaste dagarna, det tillsammans med att jag lassat en del halm har fått ryggen att protestera så idag vågade jag inte ge mig ut på rullskidor heller.
Så på hela dagen har jag bara haft några få klara aktiviteter Laga lunch, gå ut med hunden och bestktiga pappas bil.

Räddningen har varit att jag hittat de allra första pokémon avsnitten på youtube. Nostalgin är helt underbar och jag kan tänka tillbaka på hur trollbunden jag brukade vara på lördags mornarna när jag var typ 8, på hur jag och Pedram brukade diskutera de senaste avsnitten på rasterna och på hur jag, Per och Chris uppfan ett spel på min planch över alla 150 pokemon och skapade otaliga egna monster som vi kallade för pikens. Det finns inget så starkt tv minne för mig som det första avsnittet jag såg. Pedram hade sett första avsnittet och tjatade om det hela veckan och till andra avsnittet satt jag bänkad. Jag vart helt fast redan i introt (som jag för övrigt kan utantill fortfarande) och sen tog det lång tid tills dess att jag missade ett avsnitt igen.
Det är helt fantastiskt hur mycket minnen några minuter teknad film kan väcka, det var nästan som att vara 8 på nytt.

Men nu är jag ju mer eller minder frivilligt på väg in i vuxenvärden och imorgon ska jag göra mitt andra pass hos Amica (serveringsföretaget på akis) jag står troligen i disken igen, men ett jobb är ett jobb och jag ska försöka vissa dem att de vill ha mig där ofta.

Tills vi ses: Ta hand om er och tillåt er själva att dröma tillbaka mot fina stunder i livet lite nu och då. Både de på nära håll och de från länge sedan (mysterit på greveholm finns också på youtube)

/Thomas

Inga kommentarer: