söndag 16 augusti 2009

NV3b goes manga: Del 2

Innan jag börjar detta inlägg på allvar vill jag göra en sak klar. Denna serie handlar om hur jag (det är trotts allt min blogg) har uppfattat människor under tiden jag har haft privilegiet att lära känna er. Jag har inga som helst illusioner om att jag har uppfattat er alla precis som ni är.




Trotts att Payam var en av de första jag hade äran att prata med när jag kom till NV2b (På svenskan, Marie hade en lära känna övning) känner jag att hon är den klasskamrat jag vet minst om. Hon pratar nästan uteslutande med sitt tjejgäng och har mig veterligen inga utstickande hobbys. Därför var det en svår nöt att para ihop Payam med en manga figur. Men efter några minuters tänkande slog det mig: Varför inte para ihop en person man inte vet så mycket om med en karaktär man inte vet något om. Alltså blev Payam ihopparad med Nicola Stellar spirit (typ sjärnbildsande, huvudpersonen i fairy tail, Lucys magi går ut på att åkalla dem) av canis minor. Också känd som Plue.
Plue dyker upp redan i första kapitlet av Fariy tail men vid det 147:e har man fortfarande inte fått reda på vad han gör eller just någonting annat om honom (?). han hänger bara med lucy när inget annat är på gång och han tycks komma överens med alla trotts att han inte kan prata.

Så det var det. Är någon intresserad av att se vad det är jag skriver om så är ett tips att börja på Onemanga.com

/Thomas

2 kommentarer:

payam sa...

hahaha, bra skrivet det var roligt o läsa.

Elisabeth sa...

Det här var en rolig grej du kommit på Thomas:D