torsdag 27 augusti 2009

NV3b goes manga: Del 7


Jag träffade tjejgänget idag när jag gick in till stan efter jobbet. De hade avskedskortspel på bryggan vid stadsparken. Lina, Elisabeth och Rebecka ska nämligen snart lämna landet. Eftersom jag hade inlägget om Lina mest klart kommer det nu, så hoppas jag att Rebecka och Elisabeth har schysst uppkoppling i Spanien.

Lina Dannfors och en blå flygande katt? Hur har jag tänkt nu. Det var faktiskt väldigt lätt och det förstår ni själva när ni läser kattens namn. Det är nämligen Happy.
Happy är en fullvärdig medlem av guilden Fairy tail och kan använda magi som helt enkelt går ut på att han får vingar och kan flyga och till och med ta med en person. Happy är en ständig följeslagare till Natsu som trotts sin fruktansvärda åksjuka utan problem flyger omkring med Happy. Det finns en förklaring till att Happy är blå, pratar och använder magi men den ska jag inte dra eftersom jag hyser ett visst hopp om att någon kanske blir intresserad och läser (eller ser animen) om deras karaktär i sin naturliga miljö, ska jag inte spoila det.
Jag kan inte minnas en enda gång som jag träffat Lina utan ett stort leende på läpparna och Happys ansikte har samma egenskap. Happy agerar också räddande ängel mest hela tiden då han fångar de vänner som faller. Lina skulle heller aldrig låta en vän falla (varken bildligt eller bokstavligt) mot avgrunden utan är en mycket förtroende ingivande person att ha för att täcka sin rygg.

/Thomas

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Lina är bäst<3

Lina sa...

Du är bäst Elisabeth! Förstår du hur mycket jag kommer att sakna dig? <3

Tack Thomas för inlägget. Du är bra och du gör mig glad :)