onsdag 19 augusti 2009

NV3b goes manga: Del 4




Oj oj oj, ska jag verkligen våga det här. Ett blogginlägg om klassens obestridliga bloggkung. Det kanske vore bättre att vänta tills Adam är i en liten fattig Indisk by helt avskild från civilisationen Då kanske man skulle komma undan en svidande kritik på den allsmäktiga isbjörnsbloggen. Men jag vägrar att fega ur, men jag får nog se till att drämma till med ett av mina bättre inlägg här.
Vad är det nu som har gjort Adam till härskare över bloggosfären? Jo Adam är en kille som gillar att hålla sig nära händelsernas centrum men hellst tar han rollen som den passiva observatören. Det samma gäller för den andra killen på bilden, Gray Fullbuster från guilden Fairy Tail (fairy tail). Gray ses ofta tillbakalutad i en soffa eller liknande och tar varje chans att håna seriens hjälte, Natsu. Något annat man ofta ser Gray göra är att han tar an sig till bar överkropp, något som många säkert skulle vilja se Adam göra oftare.
En annan sak som passar ihop bra är att Grays magi består i att forma is och som vi alla vet är ju Adam också känd som isbjörnen.
Till bilden av Gray (högst upp på sidan) finns det ientligen en bildtext. "I don't need words to impress on girls" det behöver inte Adam heller, han kan bara kavla upp ärmarna.
Till slut vill jag bara säga: Ha det bra i Indien Adam och smält inte i värmen. Jag hoppas att vi får chansen att läsa lite reseskildringar
/Thomas

2 kommentarer:

Isbjörnen sa...

HAHAHA! Bra Thomas! Jag är inte så väldigt insatt i manga, men det låter som en god isbjörn du har funnit. Fortsätt med denna serie kamrat!

Hanna sa...

Seriöst, allt stämmer så klockrent!! Inte för att jag läser manga, men alla beskrivningar är verkligen spot on. Du skriver vrekligen sjukt bra, och återigen - grattis till körkortet!! (avundsjuk)